Kuchnia

Dobre przekąski – sposób na zdrowie

W dzisiejszych czasach żyje się szybko, niekoniecznie zdrowo. Śniadanie połyka się w biegu, w pracy najczęściej zjada kupioną w pobliskim sklepie drożdżówkę. Tymczasem zdrowe i dobre przekąski znacznie lepiej zaspokoją głód, a do tego pozwolą utrzymać dobrą formę. Warto o ich pamiętać zarówno w pracy, jak i w domu. Zamiast nafaszerowanych chemią przekąsek, lepiej przygotować samemu te smaczne i zdrowe.

Każdemu z nas zdarzają się takie dni, kiedy grafik wypełniony jest po brzegi, a nam brakuje nawet czasu na spokojne zjedzenie wartościowego posiłku. Wtedy najłatwiej sięga się po niezdrową żywność wyeksponowaną w małych sklepikach i automatach. Do takich dni lepiej wcześniej się przygotować i zabrać ze sobą dobre przekąski, które znacznie lepiej zaspokoją głód, a do tego będą miały lepszy wpływ na nasz organizm.

Pomysły na dobre przekąski

Najpowszechniejsza będzie oczywiście smaczna kanapka ze świeżą sałatą, serem i pomidorem. Możesz też przygotować w domu tosty i zabrać je ze sobą do pracy. Idealnym dopełnieniem będzie przygotowana w domu sałatka ze świeżych warzyw. Oprócz nich zabierz drobne, dobre przekąski, które pozwolą zaspokoić głód w międzyczasie.

Musli na szybko

Zamiast kupować niezdrowe jedzenie, przygotuj wcześniej w domu musli. Zabierz ze sobą do pracy pojemnik, do którego wsypiesz owsiane płatki i suszone owoce. Użyj tych ulubionych, których jedzenie sprawia Ci przyjemność. W moim wydaniu koniecznie musi pojawić się żurawina i rodzynki. Do nich wpadają jeszcze inne dodatki. Teraz wystarczy, by tak przygotowane musli zalać w pracy jogurtem lub mlekiem. Jeśli zdecydujesz się na to drugie, polecam przed wyjściem z domu dodać jeszcze do musli łyżkę miodu. Posiłek będzie bardziej odżywczy i zaspokoi głód na dłużej.

Owocowe koktajle

Jeśli nie masz czasu na jedzenie, dobre przekąski mogą stanowić gęste i wartościowe koktajle, pyszne zielone smoothie lub pożywne soki owocowe. Przygotuj je wcześniej w domu i zabierz ze sobą do pracy. O ile możesz nie mieć czasu na zjedzenie posiłku, na picie zawsze znajdzie się chwila. Skorzystaj z niej i uzupełnij zapasy energii. Odpowiednio przygotowane soki (najlepiej w wyciskarkach, które pozwalają zatrzymać im wartościowe składniki odżywcze), koktajle owocowe i smoothie dadzą Ci potężny zastrzyk energii.

Pyszne ciasteczka

Oczywiście tylko takie, które będziesz w stanie przygotować samodzielnie w domu. Muszą to być przecież zdrowe i dobre przekąski. Nie można pozwolić sobie na dodatek chemii spożywczej. Dlatego rezygnujemy z kupowania ciastek na rzecz tych, które można przygotować samodzielnie i zabrać ze sobą w pudełku do pracy. Możliwości jest wiele. Mogą to być ciasteczka owsiane (ja najbardziej polecam je z dodatkiem żurawiny), ale mogą być też kakaowe, słonecznikowe lub bananowe. Możliwości jest wiele, więc z pewnością wybierzesz takie, które najbardziej będą odpowiadać Ci smakiem.

Przedstawione wyżej propozycje to moje pomysły na szybkie i zdrowe śniadanie w pracy. Poza nimi polecam też zabrać ze sobą świeże owoce. Jabłko lub banan z pewnością poratuje Cię, gdy zgłodniejesz, a do tego będą zdrowsze niż drożdżówka. Chętnie poznam Wasze pomysły na zdrowe i dobre przekąski. Z pewnością macie ich wiele.

Ocena